06.09.2017
För en aktör som jobbar med att forma stadsbilden anser vi att det även medföljer ett socialt ansvar, både inom och utanför vår kärnverksamhet. Något som kan sträcka sig från att stötta ett nytänkande koncept – som vill verka för ett mer hållbart samhälle – till samarbete med kommunen i utvecklingen av utsatta områden.
16.06.2017
Personliga och nära relationer har alltid varit avgörande för vårt sätt att arbeta. Genom vårt kontaktnät kan vi jobba proaktivt, då vår förstahandsinformation ger oss kunskap om när en lokal blir ledig; när en existerande kund kommer att ”flytta ut” eller när en verksamhet ska förändras och kunden är på väg att dela upp sin butiksyta.
14.06.2017
Om du inte känner till den svenska marknaden, kan det vara svårt att veta i vilken ordning du ska ta dig an olika städer – något som ofta är avgörande för din positionering. Du kanske har hört talas om ”kreddiga” Nytorget, men den exponeringen är naturligtvis inte rätt för alla märken. Ett centralt läge på kartan kan även vara en tom baksida till ett kluster nattklubbar.
12.06.2017
Food and Beverage-segmentet har länge varit en av våra främsta kompetenser, och även en genuin passion. Restauranger och kaféer formar inte bara den sociala stadsbilden, utan är också en central del i de flestas idé om begreppet livskvalitet – de är våra offentliga vardagsrum. Själva etableringsprocessen kan dock ställa en del krav, som inte är lika vanliga i andra sammanhang.
Det här med att skapa en stad i framkant. Hur går man tillväga? Hur vänder man en stadsdel, närområdet eller det nya köpcentret till att bli ett område som människor vill besöka? Ett område som inte bara ger skenet av att vara det nya svarta men som också återspeglar liv och puls, samtidigt som det ska hålla i längden?